Az elmúlt néhány évben többször lehetett hallani olyan híreket, hogy biztonsági kutatók autók motorvezérlő rendszereihez fértek hozzá távolról, pl. GSM-kapcsolaton keresztül. Nagyjából két évvel ezelőtt egy férfit azzal vádolt meg az FBI, hogy utazás közben, a fedélzeti szórakoztató rendszer borítását megbontva, majd az így hozzáférhetővé tett USB-csatlakozáson keresztül elért rendszereken át hozzáférést szerzett a repülőgép hajtóműveit vezérlő rendszerhez és képes volt módosítani a hajtómű működését repülés közben. Ezek az esetek általában kavartak valamekkora érdeklődést, de 1-2 nap után az újabb hírek miatt ezek a témák háttérbe szorultak.
Valamivel több, mint egy hónapja az amerikai belbiztonsági minisztérium (Department of Homeland Security, DHS) munkatársai egy Virginia államban tartott konferencián arról beszéltek, hogy egy 2016-ban végzett vizsgálat során két napnyi munka árán minden fajta belső segítség nélkül sikerült távolról kompromittálni egy Boeing 757-es repülőgép rendszereit és átvenni az irányítást a vezérlőrendszerei fölött.
Az esetről számos helyen írtak, amennyire én meg tudtam ítélni, az eredeti publikáció az Aviation Today cikke volt.